Izlet drugaša

Jednonevni izlet 2. listopada 2021. započeli smo u 7:30 jutarnjom molitvom koju je u autobusu, prije samoga polaska, predvodio ravnatelj škole don Josip Dukić. On zbog zdravstvene spriječenosti nije išao s nama, stoga je nas učenika 2. a i 2. b prepustio vodstvu prof. Maje Jelavić Šako i don Vedrana Torića. Prema Visovcu se s nama uputio i bivši učenik NKG-a, sadašnji bogoslov, Rino Džanko.

Nakon vožnje u trajanju od jednog sata i četrdeset pet minuta stigli smo na obalu rijeke Krke nakon čega smo se podijelili u dvije grupe te je uslijedila trominutna vožnja brodićima do otoka Visovca. Kada smo stigli na otok, imali smo malo slobodnog vremena koje je većina iskoristila za kratku marendu te razgledavanje tog malog otoka koji bukti životinjskim i biljnim vrstama te odiše ljepotom i mirom. Jasno je da otočić nije samo lijepo uređen, već i uzdržavan. Za to su zaduženi redovnici franjevci koji ondje žive. Nedugo zatim našli smo se u neopisivo lijepo uređenoj crkvici gdje je smo pred slikom Gospe Visovačke izmolili krunicu. Bilo je predivno čuti kako 46 glasova uzdiže svoje molitve Blaženoj Djevici Mariji - poput maloga anđeoskog kora.  Nakon krunice uslijedila je misa koju je naš nastavnik, don Vedran, prikazao za sve nas i naše nakane. Nakon svete zajednički smo se fotografirali ispred crkve te smo potom posjetili muzej koji se nalazi pokraj samostana. U muzeju smo mogli vidjeti utjecaj Domovinskog rata na samostan na Visovcu kao i brojne zavjetne krune, kaleže, najmanju knjigu na svijetu te mnogo drugih zanimljivosti. U 11 smo se sati brodićima uputili natrag na obalu gdje nas je opet čekao vozač Dino sa zadatkom da nas odveze do naše sljedeće destinacije.

Nakon jednosatne vožnje do Nacionalnog parka Krke, okruženi svim blagodatima koje priroda nudi, uključujući i lokalne životinjice, uređenom smo se stazom pješke uputili do samih slapova, nakon čega smo imali dosta slobodnog vremena. Na gledalištu koje je činilo veliko prostranstvo nalazile su se suvenirnice kao i kafići te brojne male kućice u kojima su se prodavali razni napitci te hrana. Opet smo se okupili u 14 i 10 kako bismo se ukrcali na brodić koji nas je tada odveo do Skradina gdje smo se ukrcali na autobus koji se u 14 i 50 uputio prema Šibeniku.

Za otprilike pola sata stigli smo u Šibenik gdje smo imali potpunu dvosatnu slobodu koja nam je omogućila stvaranje osobnog doživljaja grada te uživanje u njegovim ulicama, znamenitostima i ljepotama. U 17:05 našli smo se pred katedralom sv. Jakova u koju smo zatim ušli na kratko predavanje te obilazak krstionice nakon čega smo mogli zapaliti svijeću i bolje pogledati građu te potpuno kamene, svete građevine koja je ista izvani i iznutra. Na izlasku smo se iz katedrale  još jednom zajedno fotografirali, nakon čega smo posjetili Interpretacijski centar šibenske katedrale „Civitas sacra“ koji nam je pomoću interaktivnih segmenata privukao pažnju i usmjerio ju prema učenju i spoznavanju novih činjenica. U centru su se također nalazi mnogi starogrčki i latinski izrazi gdje smo mogli upotrijebiti znanje stečeno u našoj klasičnoj gimnaziji.

S obilaskom smo Centra završili oko 18 i 10 nakon čega smo se pješice uputili do šibenskog kolodvora gdje nas je čekao vozač Dino koji nam je svojom ljubaznošću dodatno uljepšao izlet. Na putu smo se do kolodvora kratko zaustavili kraj crkve i samostana sv. Frane koje je ujedno i nacionalno svetište svetoga Nikole Tavelića.

U raspjevanoj, složnoj i izrazito veseloj atomosferi u Split smo stigli u 20 sati. U iščekivanju smo novih izleta, druženja i otkrivanja blaga kojima Lijepa Naša uistinu obiluje.